fredag 13. mai 2011

Helg, igjen!

Etter at uken startet med 2 eksamener
avsluttet jeg uken med 2 arbeidsdager på min nye jobb!
Og for skikkelig fredagshygge
hadde jeg med meg disse til meg og Signe


Har også fått testet ut et par nye oppskrifter
Igår ble det
Karristekt torsk med smør og sitronstekte kikerter og potet

Satte potetene på kok

Brunet smør, hadde i sitronsaften fra en halv sitron og kikerter
etter et par minutt tilsatte jeg spinat og frisk koriander

 Krydret torsken med salt, pepper og karri
stekes i to minutter på hver side

Restultatet ble en annerledes og god fiskemiddag


Idag ble det en annen deilig rett
Salmalaks med pistasjnøtter, ruccola og teryakisaus

Skar laksen i tynne skiver og la utover tallerken
Hadde på ruccula, sitronsaft og hakkede pistasjnøtter

Blandet 1 dl teryakisaus, 1/2 hakket chili, revet ingefær
2 fedd hakkede hvitøk og 1 ss hakket frisk koriander

Med ett glass hvitvin, ble dette fantastisk deilig


Nå er det litt fredagskos med kjæresten
og oppladning til Holmenkollstafetten! 

God helg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar